Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

De svarta tankarnas värk

Kategori: April 12

De finns där oavsett om jag förstår dem eller ej. De där tankarna om att avsluta sitt liv pga att det inte är som det borde. I tanken hör jag mig själv säga att jag ska skärpa till mig och att detta inte alls är riktiga svarta tankar. Ändå finner jag mig själv sittandes och klurar på sätt. Som en utväg för att kanske..
 
Så kan man ju inte leva. Som en blomma som är ambivalent. 
 
Hatar tankarna. Speciellt nu när jag borde ha det så bra. Är det dags att söka hjälp igen?  Bara för att jag inte förstår mig själv. Allt är som ett stort frågetecken och är det något jag kämpat med i livet är det att räta ut just sådana.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: