Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Att må skit men ändå ganska bra

Kategori: Juni 20

Det var ett tag sedan. Mycket har hänt. En pandemi som inte lär ha undgått någon. Även ett år sedan festivalen. Hur är det då med mig? Jo, ganska bra och samtidigt jättedåligt. 
 
Har känt mig ganska tom detta år. Svårt att förklara på annat sätt än så. Har tänkt på mina livsmål, om det verkligen är så jag vill ha det och tvivlat på mycket.
 
Samtidigt har jag skrattat så ofantligt mycket detta år. Har utmanat mig kring mycket och sociala situationer skrämmer mig inte lika mycket längre. 
 
Just nu kämpar jag med att faktiskt se mig själv i spegeln och se så tjock jag är egentligen. Att hitta ett hållbart sätt att gå ner i vikt på. Har sneglat på hypnosterapi och kanske insett att jag måste testa på det. Tänk om det faktiskt funkar. 
 
Det funkade ändå på en i min närhet. En som numer är nykter alkoholist. Steget till att testa är dock långt. Det är alltid så för mig. Starten är det jobbigaste. Där kommer grubbelångesten. 
 
Annars försöker jag förstå varför jag inte kan gråta mer än 30 sekunder och känner stundtals att jag borde utredas hos en psykolog. 
 
Upp och ner helt enkelt. Mina två världar har blivit ner en och samma. Det är fett läskigt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: