Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Paniken växer när kontrollen förloras

Kategori: April 22

Eventuell fuktskada i mitt badrum.
Eventuell utflyttning i 1-3 månader.
Ingen evakueringslägenhet, fixa själv.
Olika information. Ingen information.
Grannen vet mer om min lägenhet än jag och jag får panik.
Inser hur mycket hemmet är min borg. Vill inte att någon inkräktar här. Eller, mest tror jag att det handlar om kontrollen. Att jag inte bestämmer. Att jag inte vet. Ska jag bli bostadslös snart?
Vart ska jag ta vägen?!
 
Paniken växer.
Tar till alla metoder jag har. Känner mig ändå lugn. Inte panikångest. Konstig känsla. Som en slags avtrubbhet. Vet inte hur jag ska göra. 
 
Rörigt inlägg. Rörigt inre!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: