Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Är det väggen eller krisen?

Kategori: Juli 18

Verkligen känt mig nere ett tag. Sådär odiffust och jobbigt. Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Många förändringar detta år också.
 
Inte nytt jobb men nytt uppdrag och nya nära kollegor. Några som jag har lite svårt med och som är långt vort från mitt tänk. Har också jobbat hårt detta år och det har tärt på mig. Har haft tillfällen jag känt att jag inte pallar med. Har lyft det högre upp men inte känt att jag fått något direkt gehör. 
 
Samtidigt har jag brottats med kroppskomplex och det faktum att jag i höst fyller 30. Jag hade en plan för två år sedan om att bli fit och fin tills dess. Även en plan om att ha man och barn då och fanns inga barn skulle jag skaffa de själv. Ju närmre jag kommer det där 30-strecket ju mer inser jag hur själviskt det är att skaffa barn själv och att det jag egentligen längtar efter är en familj och någon som faktiskt älskar mig.
 
Har känt i princip i hela livet att det inte finns någon som bryr sig om mig eller mitt mående mer än jag själv.
 
Därför känns det också jobbigt nu att fylla 30. Den där festen alla har då, vem ska jag fira med? Jag har övervägt att skriva en sådan där notis om att uppvaktning undanbedes. Har även funderat på att fly fältet. Även mörka tankar har funnits där. De om att jag kanske inte finns på min 30-årsdag. 
 
Jag vet att det bara är jag som kan förändra saker och ting men jag känner inte att jag har någon som kan hjälpa mig på vägen.
 
Jag svamlar, meningen med inlägget var att skriva av sig.
Det är mycket nu bara. Kanske borde ta upp min kuratprskontakt igen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: