Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Its like a Roller Coaster

Kategori: Jan 13

Träningsvärk idag i nacke och rygg men kände mig ändå glad i morse. Hela dagen har jag grubblat på om jag vill börja eller inte. Avgiften är inte jättehög men inte heller låg.

Jag har nog bestämt att jag vill börja men såfort jag bestämde det satte ångesten in.

Tankar om att jag är värdelös om jag nu inte fullföljer detta. Att jag säkert kommer bli sjuk nu och ha huvudvärk hela dagen.

Mitt logiska jag säger att det är ingen som håller fast mig i lokalen. Jag är fri att gå när jag vill. Så säger inte ångest jaget. Men jag har bestämt att 2013 är året då jag ska stampa på mina rädslor och detta är väl ett sätt att börja.

Jag hoppas att ångesten kommer lägga sig mer och mer för varje pass och att jag inte blir sjuk. Blir jag det har jag bara förlorat lite pengar. Ja, så får jag nog tänka. Och sedan inte gå händelserna i förväg. Jag ska bara träna, inte dö, kräkas, kissa på mig eller annat som ångesten säger.

Så får det bli. Jag kommer må bra av att komma ut också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: