Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

När ångesten tagit livet i behåll

Kategori: Feb 13

Ingen läser här längre men meningen var att detta skulle vara min ventil. Nu behöver jag den.

Sitter i min ensamhet och gråter. Gråter över alla missade fester. Över biofilmer jag inte sett. Vänrelationer som tänjts så mycket att jag knappt vet om vi känner varandra. Vänskaper som försvunnit. Tillfällen jag inte gripit. Tillfällen jag inte ens sett. Allt medan jag suttit i min ångestbubbla med skit. Vad gör jag nu? Det här går aldrig att få åter. Är det ens någon idé att kämpa mot ångesten när den ändå vinner hela tiden? Blir jag någonsin frisk? När och hur mycket sla jag förlora innan dess?

Jag vill börja leva nu. Ångest försvinn!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: