Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Stress- Nu förstår jag!

Kategori: Sep 12

Jag har efterfrågat vad stress är. Jag har aldrig känt stress, vad jag vet. Personer säger att stressbollar och stressklumpar ligger i magen. Jag har aldrig förstått. Inte förrän nu. Nu förstår jag!

Jag är stressad inför att jag ska ut på praktik. Jag är stressad inför examensarbetet. Jag är stressad inför kommande arbetsuppgifter. Jag är stressad över ångest. Jag är stressad över att vara stressad och jag är bara allmänt stressad.

Ont i magen, en hård boll som knyter sig då och då. Spända muskler i nacken som leder till huvudvärk. Nu medicinerar jag mer än vad jag gjort i sommar.

Men nu är frågan, vad fan gör man åt det här då. Faktum är ju att det finns och har funnits förut. Det är så verkligt att det bara blir en vardaglig sanning. Men sen då, vad gör man?

Noll fokus,, försökt lägga scheman men jag ligger eller sitter bara och stirrar. Känner mig dålig och korkad. Vad gör man? Känner mig hjälplös

Kommentarer


Kommentera inlägget här: