Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Lägga benen på ryggen och bara dra

Kategori: Sep 12

Jag vill rymma!
Rymma bort från smärta, från ångesten men också rymma rent fysiskt. Börja om i en annan stad. Jag vill finna en famn att gråta i och den kan jag inte få här. Jag har allvarliga planer på att rymma bort ett tag, 1vecka kanske 1månad. Men när, hur och var det fåt tiden utvisa. Jag är i alla fall trött på det här med att jämt må skit, jag vill lämna det!

Kommentarer

  • Camilla Lindgren säger:

    Så skönt att se ett nytt inlägg från dig. Saknade dig ett tag där.
    Jag känner igen känslan av "att vilja rymma". Något min kurator sa var en vanlig känsla. Men kanske är det något bra också att vilja göra något annat. Om det fick dig att må bättre, att komma ut ur skalet lite.
    Det jag alltid frågar mig själv nu är "om det är realistiskt och genomförbart".
    Jag kan förstå din ensamhet, ångest gör en så ensam. Jag kan känna det fastän jag har familj och det ger en sånna skuldkänslor att man inte känner "lycka" som man borde. Jag älskar min familj men i ångesten är man ensam.
    Men jag hoppas att du kan få ljus i livet och det finns absolut någon famn därute som skulle vilja slå sina armar runt dig. Var bara öppen för att den kan finnas precis var som helst och att du måste öppna dina armar också. All lycka till dig, du är värd allt gott!
    Jag önskar ibland att jag kunde ta allas ångest och dränka den så alla fick vara ångestfria och kunna leva utan den skiten. Men vi ska klara oss ut ur mörkret. Fortsätt kämpa du också.
    KRAM

    Svar: Ja klara oss ska vi! Jag kämpar och du med läser jag. Är inte så flitig att kommentera i din blogg men jag läser. Ville bara att du skulle veta det. KRAM
    Livsblomman

    2012-09-04 | 22:09:20
    Bloggadress: http://clpicture.blogg.se/

Kommentera inlägget här: