Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Fotboll utan toalett- UTMANING

Kategori: Sep 12

Jag har utmanat mig själv. Har gått på en fotbollsmatch. Ett barn jag känner spelade och jag brukar aldrig se dennes matcher. Nu var det så dags och jag lyckades pina mig till slutet. Andra halvlek kom kissnodigheten och INGEN toalett. Kameran hade jag med som distraktion. Blev inga bra bilder men jag hade något att avleda uppmärksamheten på.
 
Jag har märkt att jag inte går upp lika mkt i min ångest och att den inte ökar lika mycket. Som härom dagen när jag provade ut träningsskor (fann inte ett enda par f.ö provade säkert 30st). Jag satt och provade och provade, tillslut kom kallsvetten, jag blev sjöblöt. Men ingen ångestkänsla, bara fysiska tecken på ångest. Jag tvingade mig att vara kvar trots svetten och jag lyckades med det också. Som sagt inga skor, men huvudsaken är att jag övertar mitt liv.
 
Det är lite mycket i livet just nu. Lite mindre bloggande, men min ventil ska få vara öppen, jag behöver det.
 
Känner att jag vill ta kontakt med kurator igen, men vågar/vill inte ringa då hon faktiskt ratade mig. Känner mig ratad även om det inte var kurators mening. Tänk om man kunde maila istället, vore så mkt lättare.
 
Livet går vidare och ångesten med den. Om än mindre så ändock framträdande. Som ett svart moln som då och då blixtrar till och kommer för nära. Jag gillart inte, men vem med ångest gör?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: