Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Livet rasar efter jul

Kategori: Nov 12

Håll ihop, det är allt jag tänker. Låt mig hålla ihop. Efter jul kommer allt att rämna. Tryggheten jag har i skolan kommer försvinna, bort bort. Det är dags att bli vuxen på riktigt. Skaffa sig ett jobb. Jag kan inte ha ett jobb. Jag kan jobba, men jag klarar inte av att gå på jobbintervju.

Nya situationer skrämmer mig. SOM FAN. Jag tror ingen kan förstå hur orolig jag är.

All denna stress, inbordes. Jag sprängs snart. Jag håller ihop, men spricker i fogarna. Efter jul rasar mitt liv.

Allt händer samtidigt, jag får en yrkestitel, jag måste skaffa jobb och jag måste flytta. Det är ohållbart att bo hemma längre. Det känns som att alla bara väntar.

Du är för lat, säger många. Jag är inte lat, jag är rädd. LIVRÄDD. Ingen förstår mig.

Jag blundar. Efter jul rasar det, vänta bara.

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Åh, jag förstår dig. Nytt är farligt. Taggarna utåt direkt. Man säger att man redan misslyckats innan man försökt så är man på den säkra sidan....
    Men jag tror att du kan klara det. Du kan! Och när du gått över tröskeln så kommer du vara så stolt över dig själv. Det är så läskigt och man mår så dåligt men varje litet steg och skynda långsamt. Jag går med snigelfart nu och ganska ofta åker jag bakåt men varje dag man vaknar och kliver ur sängen får man se som en stor vinst.
    Hoppas att det kommer gå bra och jag tänker på dig.
    Kramar

    2012-11-24 | 22:11:18
    Bloggadress: http://camillasjolander.blogg.se

Kommentera inlägget här: