Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Fan x 2....miljoner

Kategori: Nov 12

Fan också! Imorgon kommer det besök hit. Inte mitt, men vi bor i ett litet hus så kontakt är oundviklig. FAN, FAN, FAN. En person som kommer ska laga mat. Kanske till mig. Jag har avsagt mig, vill inte äta någon annans mat. JAG VÄGRAR. Fan att vännen jobbar och jag inte kan åka dit. Fan att jag bara har en vän. Fan att jag är så värdelös och kass att jag reagerar såhär och att jag inte har fler vänner.
 
Ett evenemang i vår också. Familjen går varje år. Artister som sjunger. I TIMTALS. Jag har sluppit. Varje år. Tydligen inte i år. Biljetter är inhandlade. ÅNGEST. Fan, jag har inte bett om biljetter. Jag vill inte.
 
Kan man bara få rymma? Ensam, ut i natten. Inte behöva umgås. Jag vill inte.
 
NEJ, NEJ, NEJ säger jag hela tiden. Ja, säger andra åt mig. Varför är det såhär?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: