Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Fan, fan,fan, fan, fan, fan....

Kategori: Nov 12

Nu sitter jag här igen. Kalas. Vem har kommit på den idiotiska idén? Det är nog fler med ångest än jag som tycker det är jobbigt med kalas. Värst är det om man aldrig varit i huset. Speciellt för mig. Nya miljöer är så förbannat jobbiga.
 
Nu ska jag till ett ställe där jag varit innan. Märker dock hur kroppen reagerar innan hjärnan. Magen som kör igång. Vid det laget brukar hjärnan få fnatt. Ska jag åka? Ska jag inte åka? Det snurrar till sekunderna innan. Ofta blir deet ett NEJ, jag åker inte.
 
Har insett att jag måste över tröskeln dock. Måste åka. Men så är det det här med att samåka. Jag vill ha egen bil. Mina föräldrar tycker annorlunda. Det blir för dyrt. Ja, men det ger jag blanka F-A-N i! Synd bara att de inte vet om min ångest. Synd bara att de A-L-D-R-I-G kommer att få veta om den.
 
Ja måste åka! Hej Dimoren, du är min vän idag. Visst är du?
 
Må jag icke kräkas, må jag icke bajsa på mig, må jag icke kissa ner mig. MÅ JAG ÖVERLEVA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: