Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Förra året- ett steg

Kategori: Juli 12

Förra året på denna dag insåg jag hur nära man står främlingar. Hur de (flesta) jag inte känner vill mig väl. Jag tror det var idag, för ett år sedan, som jag bestämde mig för att söka hjälp. Jag bestämde mig för att NU får det vara nog och jag satte ner foten.

Jag tror det var idag, för ett år sedan, som jag beslutade mig för att leva. Bara för att livet är så skört. Jag beslutade mig för att göra något och ta steg framåt.

Idag, just idag, sitter jag och ser hur många steg jag tagit framåt. Jag kan idag:
  • Åka till affären och handla utan panikångest i kön
  • Åka hem till bästa vänblomman utan att ha ångest där.
  • Åka till köpcentrumet i närheten utan att ta dimor och utan panikångest (ångest kvar dock)
  • Hantera min panikångest när den kommer
  • Bestämma om det är jag eller ångesten som styr
  • Gå efter MINA val
Än är det dock långt kvar tills jag ska bli helt bekymmersfri, helt utan ångest och oro. Frågan är om den dagen kommer någon gång. Om jag inte fortsätter gå framåt så kan jag aldrig veta.
 
Mitt mantra:
"Du är omgiven utav människor som älskar dig, som tar hand om dig om något händer"
Ofta kör jag bara halva när ångesten kommer: "Du är omgiven utav människor som älskar dig" och ibland lägger jag till: "Du är omgiven utav människor som älskar dig för den du är. Som tar hand om dig om något händer och som är kapabla att ringa en ambulans"
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: