Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Ont i magen

Kategori: Aug 12

Jag bor inte själv, men jag skulle nog behöva det. När de andra i familjen haft semester har jag mått så underbart. När de kom hem, första natten, jag sov förjävligt. Har ont i magen och rycker till vid minsta ljud. Varför reagerar jag så? Kanske är det pga att en i familjen är beroende utav alkohol och att jag tagit hand om den personen för mycket. Jag tror jag har ont i magen och att jag rycker till för att jag är rädd om den här personen. Jag lyssnar efter andetag för att bekräfta att hen lever.

Jag kan inte leva såhär, men frågan är om jag kan leva med vetskapen om jag lämnar en alkoholist i en annan människas armar. Vill jag att den andra människan ska bära all börda, eller är det den människans val? Jag är lite rådvill. Behöver min kurator eller en terapeut. Undrar om jag ska höra av mig till kurator igen. Kanske att hen kan fixa en remiss till en terapeut?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: