Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Ny dag- ny utmaning

Kategori: Juli 12

Med ångest kan man aldrig stanna upp. Speciellt inte när man är på uppgång. Man får inte låta ångesten besegra upplevelserna. Bara man tar sig dit så brukar det gå bra.
 
Idag ska jag och bada i en pool. Sist jag gjorde det var på ett badhus i höstas. Då hade jag tamponger och dimor i kroppen och ångesten bubblade inombords. Idag känns det okej. Kanske så okej att jag tar på mig bikini.
 
Låt inte ångesten hindra dig, gör det du vill. Livet är här och nu, lev det och vårda det ömt. Jag har låtit ångesten styra för mycket. Nu är det stopp på det. Jag ska övervinna inte övervinnas.
 
KRAM på er alla livsblommor. Må ni blomstra fint idag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: