Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Jag törstar!

Kategori: Juli 12

Jag var stark idag. Jag tog telefonsamtalet och jag berättade om mitt fysiska mående. Men jag berättade även att jag fortfarande har livsångest och att jag oroar mig för att kunna söka jobb å likn. Sedan hände det något. Jag förmildrade det. Jag sa att jag hade mild ångest kvar bara och att jag kan hantera när den går upp. Varför ljög jag? Varför förringade jag mig själv och mitt egna värde.

Fick en tid till läkare i veckan i alla fall och sjuksköterskan avslutade samtalet med "ta hand om dig". Människor bryr sig, jag vet ju det men hur ska jag få mig att förstå det?

Tårarna rinner nu, jag vill känna mig älskad. Jag vill vara så stark som alla tror att jag är och jag vill må bra.

Varför gör jag såhär mot mig själv? Varför ljuger jag och varför minns jag inte hur jag mått och varför tappar jag tidsuppfattningen?

/vissen livsblomma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: