Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

En livsblomma att älska och vårda

Kategori: Juli 12

Idag vill jag kura ihop mig likt en katt. Ligga i sängen och bara gråta. Jag kommer aldrig att hitta en partner. Den frustrationen känns. Långt in i kroppen känns den.

Så nu smyger jag iväg till sängen, lägger mig ner och gråter. Floder gråter jag och det jag tänker på mellan snyftningarna är hur gärna jag velat ha en famn att gråta ut i. En livsblomma att dela vardagen med. En som kan lyfta upp mig och som jag kan lyfta upp. En blomma att älska och vårda. Det vill jag ha. Helst igår!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Så ledsammt att läsa om ensamhet. Förstår din ledsamhet och saknad. Men är övertygad om att du säkert en dag kommer finna någon. Oftast är det vår ångest som hindrar oss i våra framsteg. Men det finns en famn för dig också. Så lätt att peppa med orden, men vet att det säkert är jätte svårt. Skriv allt du vill till mig, när som helst.
    HAr du någon annan att stödja dig på i allt?

    Svar: Precis som du säger är det ångesten som står i vägen. Den gör att jag inte kommer ut. Kommer man inte ut är det svårt att träffa någon. Tack för stödet och "örat", mitt öra finns för dig också :). Jag har min finaste vän bredvid mig. Trots att jag inte umgåtts med henne så mkt under den värsta perioden så finns hon kvar. Nu umgås vi mycket!
    Livsblomman

    2012-07-04 | 01:10:04
    Bloggadress: http://mamamtrollboll.blogg.se

Kommentera inlägget här: