Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

En bok- en förklaring

Kategori: Juli 12

Fick ett tips någonstans att läsa Anna Kåvers bok Social fobi. Jag började igår och bläddrade mig direkt fram till ett kapitel som beskrev tankarna hos en person med social fobi. Den där boken kan vara skriven om MIG. Jisses vad jag kände igen mig och vilka aha-upplevelser jag fick.
 
Idag går jag över på kapitlet behandling och hoppas kunna läsa om några tips på hur jag kan må bättre.
 
Inte konstigt förresten att man är så trött jämt, man är tydligen alltid på tå. Men mer om tankarna och den där boken senare, nu är det frukost och OS som gäller.
 
Ta hand om er fina blommor! KRAM
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Läs också Kåvers bok Att leva ett liv, inte vinna ett krig + Åsa Nilsonne: Vem är det som bestämmer i ditt liv.
    Det bästa som finns i "terapiväg"

    + läs boken Metakognitiv terapi / Peter Fisher. Svåra ord, lite svår att hänga med i , men mycket bra!

    2012-08-21 | 16:01:11

Kommentera inlägget här: