Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

I det tomma intet

Kategori: Jan 12

Jag har en viktig sak att gå på imorgon. Något som innefattar att sitta "instängd" i en lokal 3-4timmar. Jag kommer dö. Redan nu protesterar magen med att bli lös. Man kan kalla det niagara fallen utan att vara för detaljerad.

Hur gör man nu då? Jo ångestens svar är att ta en immodium. Logikens svar är att ta en immodium. Så vad gör jag. Jo imorgon går jag upp lååååååååångt innan och så tar jag en immodium. Problem solved, som man säger.

NEJ det är inte löst. Det är att skjuta upp problemet. Jag vet det, jag är inte dum i huvudet. Jag förstår att det är så. Så hur ska jag göra då?

Jo jag tar en tablett i alla fall och skiter i att jag skjuter upp problemet. Hellre en ofarlig tablett än att bajsa ner sig. Så tänker ångesten och så tänker jag.

Tänk om det kunde bli som vanligt, utan dessa grubblerier. Så skulle jag egentligen vilja ha det. Men det kommer nog aldrig bli normalt igen, eller?

SNÄLLA någon där ute i tomma intet. Kommer det att gå över? Hur gör man då?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: