Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Besök för sin inre blomma

Kategori: Jan 12

Jag har varit på läkarbesök för att utreda min mens och varför den inte kommer och fick då ta massa prover. Proverna var alla bra förutom ett. Mitt blodvärde var lågt 111, låg det på. Så i veckan ska jag in och ta nya prover, jobbig värre då min ångest för att visa mig i offentlighetens ljus är så stark.

Jag fick en remiss också, till GYN! :S Jag som aldrig varit hos en gynekolog, jag vill verkligen inte dit. VILL INTE. Jag påminner mig själv om att jag måste prata med min kurator om detta, hur ska jag göra.

De irrationella tankarna jag har kring att gå till en gynekolog är:
- Tänk om jag får mens, hur gör jag då? Får man gå dit då eller ska man avboka?
- Tänk om jag blir kissnödig när jag ligger där, eller bajsar på mig eller fiser.
- Jag kommer dö i gynstolen.
- Jag ser inte ut som alla andra, jag kommer bli kritiserad för mitt utseende -down there- och jag kommer definitivt bli kritriserad för hur jag sköter min hygien.
- På tal om hygien, ska man tvätta sig innan, eller inte? Tänk om jag tvättar bort ett synbart tecken på vad jag har.
- Hur ska jag göra med min skyddsbinda som jag alltid har, JAG MÅSTE HA DEN!

Jag panikar som vanligt, det är verkligen inte ovanligt. Till och med när någon kommer innanför husets väggar panikar jag.

Jag MÅSTE ta upp allt detta med kuratorn, MÅSTE!

Detta tar mig till en annan sak. Jag ska nämligen börja gå till någon slags grupp, inte terapi men närapå. Det är kurator som håller i gruppen och den börjar denna vecka. Jag har panik över den med. All panik gör att hela livet just nu är i panik. Med en stor kruka kring fötterna så går det inte direkt att springa så långt. Bara så att ni vet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: