Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Paniskt samtal med jakande svar

Kategori: Feb 12

När jag inte får förbereda mig inför event. När jag i sista stund får samtalet och de vita lögnerna inte går att dra. Hela jag snörpar ihop mig. Magen blir orolig, jag får ont i bröstet, illamåendet kommer direkt och flyktkänslan innfinner sig.

Hela kroppen skriker att den inte vill och jag hör min mun säga "jag kommer!". Jag dör, varför sa jag så. Vad i hela helvetet. Jag måste vara den mest korkade människa på denna jord. Samtidigt vill jag. Jag vill gå dit och vara normal, inte bry mig om andra människor och njuta utav tillställningen. Så kommer det inte bli.

Redan nu förbereder jag mig för hur jag ska äta under dagen för att inte ha något att kräkas upp. Jag förbereder mig hur jag ska ta mig dit. Jag vet att en människa till ska sitta i min bil och jag förbereder denna med att "vi minsann inte kommer stanna länge". Åt helvete är det.

Jag borde vara normal och kunna njuta, men det går inte. Jag sitter fast i mitt jäkla ångestnät och allt är bara skit. Nu ska jag på det där eventet och dör jag där, ja då får det bli så. Något kommer hända, jag vet det.

Är bara sååå ledsen och har ingen som förstår mig. INGEN!

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Känner verkligen igen mig! Det är ett helvete att lida av ångest och social fobi. Hoppas du tar mod till dig och kommer iväg ikväll. Jag är väl inte rätt person att säga det men man ska aldrig låta sociala fobin hindra en från att göra det man vill!



    Kram

    2012-02-18 | 15:10:59
    Bloggadress: http://socialfobiangest.blogg.se/
  • Livsblomman säger:

    SV: Jag äter inte medicin och går enbart till kurator. Jag fungerar socialt men inombords dör jag. Det är väl det som är det sjuka, att ingen förstår hur jag mår. Vågar inte ta upp med kurator att jag vill ha en psykolog. Vet inte vad skillnaden dem emellan är heller :/



    Jag åker f.ö snart dit. Har stoppat i mig immodium, fast jag eg inte behöver. Får se om jag överlever där och kan tänka på annat än mitt mående. Jag hoppas verkligen.

    2012-02-18 | 16:03:02
    Bloggadress: http://livsblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: