Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Jippikajey

Kategori: Feb 12

...NOT!

Idag ska jag vara B-vaktis. Vi hade planerat att vara på badhuset (B ville det). Först fungerade det inget bra pga tider som skulle passas. Vi skulle få 2-3h badtid inkl lunch. Vilket ju inte är någonting.

Nyss meddelade dock mamman till B att det inte blev någon tid att passa. Jag blev glad för att jag visste att B skulle bli glad....

...Sedan gick jag på toaletten och såg blod när jag torkade mig. FÖRBANNAT! Vad är oddsen för att just jag skulle få mens nu också. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååååååååååååååhhhhh. Det är också så att jag har problem med min mens (därav gynekologbesöket), jag vet aldrig när den ska komma eller hur riklig den blir. Så nu sitter jag här i valet och kvalet. Ska man våga åka och bada och hålla 5tummar för att mensen inte blir en störtflod? Eller ska jag göra B besviken?! (bir den riklig kan jag blöda igenom grön OB på mindre än en timme)

Jag hatar beslut och jag hatar motgångar. När jag nu jobbat bort min ångest från badhus, ja då ska jag såklart få mens.

Ibland bara hatar jag ödet och oftast hatar jag att vara kvinna. Jävla menspiss, det enda goda med det är att man ska kunna föda barn. Det är iofs ett STORT plus, men :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: