Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Jag vissnar mer och mer för varje dag!

Kategori: Feb 12

Jag slänger bort livets goda karameller och suger på den evigt sura. Jag är så jävla korkad. Vad betyder egentligen okända människors tyckande om mig? Jag är bra även om folk inte gillar mig. Jag kommer alltid att vara omtyckt utav de som verkligt känner mig. Tänk om jag bara kunde pränta in det i skallen. Då skulle väl allt bli bra till slut?

Det är inte så enkelt som att man får insikter och livet löser sig. Det är inte så enkelt som att man bara vänder blad och en dag vaknar upp helt glad. Det är faktiskt inte så enkelt. Har du inte varit här, där jag befinner mig nu, då vet du inte hur det är.

Jag har tröttnat- FÖR LÄNGE SEDAN, men jag är som handlingförlamad. Hur gör man för att ta sig härifrån? Jag dör nu, sakta och smärtsamt. Dag för dag sjunker jag än längre ner. Jag vill uppåt, men det är som att jag har blytyngder i skorna.

Mitt fysiska och psykiska mående är åt helvete just nu och jag vill bara sova bort dagarna och vakna när jag mår bra. Jag ORKAR INTE kämpa. Jag orkar verkligen inte det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: