Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Livsblomman lever

Kategori: Dec 12

Ja, då har julen varit här.Till skillnad från förra året så var jag i år mycket mer vattnad och närd. Jag stod pall. Samåkte, var med hela dagen och jag var verkligen NÄRVARANDE. Ni med olika ångestsymptom vet vad jag menar när jag säger närvarande. För er andra kan jag förklara att man i sin ångest blir otroligt inåtvänd och då inte är närvarande i det som händer.
 
Allt detta har jag fått äta upp idag. Legat deckad i migrän, HELA dagen. Men men, jag överlevde. Det är huvudsaken.
 
Detta året har jag lärt så mycket. När jag tittar tillbaka här i bloggen ser jag det. Nästa år hoppas jag växa än mer. Ta fler utmaningar och lära mig att leva.
 
Bostad och jobb måste jag hitta. Jag panikar men jag MÅSTE. Hur gör jag.
 
Andas, vattna och gödsla mig lite. Därför stänger jag av nu. Tar lite ledigt. Julledigt måste jag ha. Nyår ska jag fira med mig själv. En härlig trerätters. Vi får se hur det blir.
 
KRAM på er alla fina livsblommor. KRAM!

Kommentarer

  • Camilla Lindgren säger:

    Skönt att läsa att du känner att du utvecklas och det ser man i dina texter också.
    Och jag har också haft sån huvudvärk idag. Kämpade på hela julafton med att "vara glad" så idag krävde kroppen tillbaka all energi. Men man är nöjd då man lyckats göra en insats och vara delaktig som du skriver. Känns som man går ur striden mot ångest med flaggan i topp. Segrande.
    Ha ett fint nyår och fortsätt kämpa på! Du gör det så bra!
    Jag kommer förresten göra en liten intervju angående just ångest/GAD i tidningen MåBra nu efter nyår. Kändes lite jobbigt först då det inte är anonymt men så tänkte jag att jag måste ju faktiskt stå på mig för alla som lider av det. Får hoppas jag kan hjälpa någon som känner sig ensam genom min medverkan.

    Svar: Flaggan i topp var det verkligen. Du verkar må bättre nu. Kikar på dina bilder väldigt ofta, men är dålig på att lämna kommentarer. Läser, bara så du vet. Förresten ska jag vara med i utmaningen 365foton 2013. Jag ska försöka få ut kameran lite mer.
    Tack för det tipset, då vet jag en som kommer köpa MåBra-tidningen. Heja dig! Jag tror man går starkare ut ur allt jobbigt man gör. Kram på dig och gott nytt år!
    Livsblomman

    2012-12-26 | 01:05:03
    Bloggadress: http://clpicture.blogg.se/

Kommentera inlägget här: