Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Livsblomman i en annan dimension

Kategori: Aug 12

Är inne i en period där jag isolerar mig. Hjärnan går på högvarv för sig själv och jag kan inte använda den. Det är ett under att jag kan skriva detta. Ofta blir det stavfel, och ord smyger sig in som inte hör till. Det är hjärnan som vill säga mig något.

Jag vet inte vad den vill säga och jag behöver hjälp att tyda det. Kuratorn gav mig inte sådant. Det kändes som att kurator inte förstod. Ibland chansade jag där inne i rummet. Sa saker jag trodde att hen ville höra, analyserade det hen sa och ville egentligen förklara hur jag har det. Jag kunde inte. Jag kan inte förklara. Jag vill att någon förstår, men ingen gör det.

Lever jag i en annan värld, i en annan dimension. Är jag en udda blomma eller varför förstår jag inte mig själv? Varför vet jag inte hur jag mår, varför kan jag inte förklara och varför känner jag ändå att allt är så ohyggligt fel.

Jag gillar inte det här, jag vill bli frisk. HUR GÖR MAN? :(

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Åh, jag kan inte förstå dig helt. Men kanske lite bättre än andra. Jag känner igen mig i mycket.
    Jag skulle bara vilja kunna hjälpa dig omgåendes. Även fastän jag själv också kämpar.
    Men du skulle nog behöva hjälp att förstå den här ångesten som gnager på dig. Jag kan nästan märka det i dina inlägg också att du har mycket ångest. Känner igen det så väl. Har du någonstanns du kan vända dig för att få en ny kuratorskontakt? Den förra du hade verkar inte ha varit särskilt bra. Har du någon alls att prata med? Du får gärna mejla mig om du vill skriva av dig. Hoppas att du får sova gott inatt och att ångesten lättar lite. Kram!

    Svar: Tack, du är så go! Att du bara skriver att du känner igen dig gör mig varm inombords. Tack för att du bryr dig och tack för att du förstår. Jag har planer på att höra av mig till kurator igen för att få remiss till psykhabiliteringen och en terapeut där. Man kan nämligen bara knata in själv på akutpsyk och så sjuk är jag inte, känner jag. Jag kämpar vidare och nog kommer sömnen snart. KRAM till dig med. Läste att din kurator skulle byta jobb. Svårt det där med beslut om hur man ska göra. Hoppas att ditt val inte blir för svårt och att du finner en ny bra kontakt! KRAM igen och god natt!
    Livsblomman

    2012-08-03 | 00:34:05
    Bloggadress: http://mammatrollboll.blogg.se

Kommentera inlägget här: