Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

jaggjordedet,jaggjordedet, jag....

Kategori: Aug 12

JAG GJORDE DET!

Jag har nu klippt mig. Jag går ALLTID på drop-in när jag klipper mig. Ångesten blir för stark annars. Nu vandrade jag runt 745 varv utanför frisören innan jag vågade mig in. Svetten rann, jag var på toa 679ggr och jag åkte tom en sväng med bilen innan jag vågade in. Sedan parkerade jag bilen och bestämde mig. NU JÄVLAR.

Så gick jag in och beställde tid, en halvtimme. Jag tvekade men sedan gick jag tillbaka och sa, "Jag tar den!". Kom dit 5 minuter innan klipptiden och var kissad och klar (fan jag låter som ett barn). Sedan fick jag vänta, och vänta och vänta lite till. Tror klockan han bli en kvart över min tid.

Väl i stolen var jag lugn. Nu fanns det ingen återvändo. Då går ångesten ner.

Jag gick ut från frisören, inte bara med ny frisyr utan med mod. Önskar att jag kunde visa er, men vill vara anonym. Eller iaf lite anonym. Ni får tänka er från navel/ryggslut till inte ens till axlarna ;).

Mod är fan viktigt för oss med ångest. Mod och trygghet!

Ta hand om er alla blommor där ute. Var modiga och skapa trygghet. Erövra en sak i taget, jag gör det och då känns det lite lättrare!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    SÅ HIMMLA ROLIGT! Och vad modig du är. Tänk att du vann, DU VANN över ångesten. Cred till dig!

    Svar: Ja, jag vann! Så jävla glad. Jag ska vinna mer, jag ska ivnna tillbaka livet! Tack ♥
    Livsblomman

    2012-08-16 | 21:34:46
    Bloggadress: http://mammatrollboll.blogg.se

Kommentera inlägget här: