Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Julaftons ångesten är här!

Kategori: Dec 11

Nu är den här, den förbannade julaftonen. Vaknade 4 gånger i natt med magknip, 2 gånger med ångest och alla dessa gånger vaknade jag upp från fruktansvärda drömmar. Det är förjävligt det här!

När jag väl gick upp hade jag jordens magknip. Ni vet sådär så man sitter på toa och bajsar samtidigt som man gråter för att det gör så ont i magen. Den brännande och bubblande känslan utav ångest var framträdande under hela toabesöket. Hade jag bott själv så hade jag fortfarande suttit på toaletten, nu fick jag avbryta och vara stark.

Mina planer för dagen ändras varje minut. En del utav mig vill åka dit vi ska på eftermiddagen. Egentligen ska vi vara där på förmiddagen ända till kvällen. Åker jag dit på eftermiddagen kommer några människor undra varför, jag kommer missa de roliga sällskapsspelen och jag vet några som kommer bli sura för att jag missade gröten på förmiddagen.

Mitt andra val är att åka dit och vara där hela dagen. Detta val är omöjligt i mitt huvud. Det kommer aldrig att gå. Sitta med dödsångest och skitnödighet hela dagen. Sitta en hel dag och vara falsk, le och prata glatt fastän insidan är allt annat än glad- Det kommer aldrig att gå.

Så vad gör jag? Huvudet är i kaos, magen är i uppror och jag vill bara kura ner mig i sängen och gråta mig igenom hela dagen. Kurator säger att jag är klok och modig. Att jag klarar att lösa problem om de uppkommer. Jag känner mig allt annat än kurators fina förklaringar. Jag känner mig fel, dum i huvudet och korkad.

Varför tillåter jag mig att må såhär dåligt? Och varför syns det inte på utsidan? Var är min jäkla vinterkräksjuka. Hur kommer det sig att alla andra får den utom jag. Du är välkommen hit, IDAG! Bara kom så jag slipper den här skiten!

God Jul på er alla glada! Uppdaterar senare idag eller imorgon, om hur Julaftonen fortlöpte.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: