Livets sköra blomma

En blogg om ångest, social fobi, PCO och kämpandet att ta sig därifrån...

Dagen efter

Kategori: Dec 11

Ångestbakis idag.Tankarna står någorlunda stilla,magen värker utav gårdagens piller, tarmarna står stilla och det gör ont. En vän, som fortfarande finns kvar, vill umgås med mig idag. Jag orkar egentligen inte men, med rädsla för att mista de få som finns kvar,kommer jag ändå att umgås.

Det är så jag gör. Avstår från min vilja för att göra som man SKA. Det finns så mycket här i världen som man ska. Egentligen skulle jag vilja kura ihop mig i ett hörn, gråta ut min ångest och trycka i mig mängder utav godis. Jag behärskar mig, försöker i alla fall, men det går inte så bra.

Ångesten går i vågor, precis som illamåendet när man är bakis. Den här dagen är inte så bra. Det finns dagar som är bättre, men det finns också de som är värre.

Man får vara glad för det lilla man har. Jag ska vara glad över att jag fortfarande kan känna glädje.

Precis som ångesten är alla mina inlägg helt osammanhängande och irrationella. Jag skriver inte för att bli nästa Kissie. Jag skriver för att få ur mig skiten. JAG VILL BLI FRISK!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: